Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 23 kwietnia 2013

Wiosna w lesie

Są! Wypatrzyłam, zakwitły wreszcie zawilce i przylaszczki. Aby je spotkać muszę wyjechać za miasto. Tuż za rogatkami zaczyna się las, który co roku wiosną pokrywa się białym kobiercem zawilców.


W moich stronach rodzinnych, w lasku miejskim też były ich całe połacie. Uwielbiałam spacerować jego ścieżkami i podziwiać te delikatne wiosenne kwiatki.


Kiedyś jako mała dziewczynka nie posłuchałam zakazów mamy i  uzbierałam piękny bukiet białych zawilców. Zaniosłam je do domu i postawiłam w wazoniku na stole. Byłam bardzo rozczarowana, że nie odzyskały swojego piękna, nie podniosły się i nie rozwinęły kielichów. Nie wiedziałam jeszcze wtedy, że są pod ochroną i nie należy ich zrywać, jak również, że nie nadają się do bukietów. Ich piękno i urodę można, a nawet powinno się podziwiać w ich naturalnym środowisku. 


11 komentarzy:

  1. Przepiękne I zdjęcie. Ten kwiatowy dywan jest niesamowity.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, w naturze jest jeszcze piękniejszy:)

      Usuń
  2. Fantastyczne zdjęcia. Rajskie wzgórze ukwiecone zawilcami.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rajskie wzgórze? Oj chyba dla miejscowej młodzieży tak. W pobliżu jest dyskoteka młodzieżowa, więc jest to dla nich piękne miejsce do romantycznych spacerów :)))

      Usuń
  3. Czekam na każdą oznakę wiosny. Cudowne miejsce, taka ilość kwiatów wygląda bardzo malowniczo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaglądam do tego lasku każdej wiosny z utęsknieniem wypatrując pierwszych zawilców. I co roku są:)))

      Usuń
  4. Cudowne zdjęcia, wiosna maluje piękne obrazy:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mila :) To jest miłe miejsce np. do wycieczek rowerowych.

      Usuń
  5. Excelentes fotografias....
    Cumprimentos

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakiż ten świat jest cudowny kiedy kwitną rośliny i jest zielono. :)
    Ładne ujęcia.
    Gratuluję i pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń